Kasza jaglana z jabłkami i cynamonem

Dodano: 2018-10-09

Kasza jaglana jest smaczna i zdrowa o czym już pisaliśmy. Jest lekkostrawna, nie uczula, nie zawiera glutenu i ma właściwości alkalizujące. I jest pyszna z owocami jako jesienne śniadanie.

Kasza jaglana z jabłkami i cynamonem

Składniki (na jedną osobę):
 
- pół szklanki kaszy jaglanej
- szklanka wody (pojemność szklanki nie ma znaczenia, istotne jest by wody było dwa razy wiecej niż kaszy)
- 3 łyżeczki brązowego cukru (może być mniej lub więcej, zależy jak słodkie są jabłka). Zamiast cukru można użyć syropu klonowego.
- 2 dwa małe jabłka lub jedno duże (najlepsze są szare renety, możemy użyć każdych)
- garść rodzynek
- garść orzechów włoskich
- pół łyżeczki cynamonu
- łyżeczka masła.
 
Przygotowanie:
 
1. Odmierzamy pół szklankić kaszy i wsypujemy do suchego rondelka. Dorzucamy orzechy włoskie.
2. Do czajnika wlewamy szklankę wody  i zagotowujemy
3. Kaszę z orzechami prażymy na małym ogniu, aż zrobi się biała i zacznie puszczać delikatny, biały dymek.
4. Zdejmujemy kaszę z ognia.
5. Zlewamy gorącą wodą z czajnika i przykrywamy.

7. W tym czasie obieramy jabłko. Kroimy na ćwiartki, usuwamy gniazda nasienne, kroimy na dorbne kawałki. Dorzucamy do gotującej się kaszy.
8. Dodajemy cukier, garść rodzynek i cynamon.
9. Pod koniec gotowania dodajemy łyżeczka masła.
 

 
Kasza jest gotowa, gdy płyn się wchłonie. Można jak najbardziej zastosować babciny sposób z kocem, o czym pisaliśmy wcześniej - Królowa kasza
 
Kasza jest smaczna na ciepło. Ale można ją zapakować do pudełka i zabrać do pracy na drugie śniadanie i będzie smaczna na zimno. Nepewno pokochają ją wielbiciele szarlotki.
 
Smacznego / Beata – wielbicielka kaszy jaglanej

KATEGORIE

Kategorie główne

one

Najlepsza obsługa Klienta! e-Commerce Polska awards 2013!

Zobacz szczegóły

AleDobre.pl to:

Dodano do koszyka